teisipäev, 5. aprill 2011

RKCB ruulib

Üks õppetund, mille me mõlemad Taaviga viimasest Tartu klubist saime, oli Blackwood konventsiooni asendamatus.

*** Näide 1.

♠ x ♥ AQxxxx ♦ AJxxx ♣ K

Vasakult avatakse 1♠, Taavi kontreerib. Edasi pakume ühepoolselt 2♠ - 3♣; 3♥ - 4♥; 6♥.
Avakäiguks korjatakse pada äss. Ärtu kunn on ka puudu, ning lõikest väljas. Üheta ja paranka. Oma väikeseks lohutuseks võin ütelda, et ässade mitteküsimine maksis 2 väikest punkti. Mitmel laual oli pada lepingus trammi alla ronitud.

*** Näide 2.

♠ Kx ♥ KQJx ♦ K ♣ KQ98xx

Ehkki ässasid mul ei ole ja näen juba vaimusilmas ette, kuidas see võib mulle saatuslikuks saada, ei ole mul siiski mõistlikke alternatiive tugeva 1♣ avangule. Taavilt 1NT (ühtlane GF). Nüüd lubaks meil 2♣ enamvähem ühtlast lehte, aga 2NT lubab ristit. 2NT peale pakub Taavi 3♠. See võiks olla lähim 4-ne mast. Aga sel juhul on ta jaotus 4-3-3-3, ning ta oleks võinud ka 3♣ pakkuda. Ehk 3♠ näib minu jaoks täiesti võimatu pakkumine! Olen kimbatuses, mida partner minust tahab? 3NT ei näi minu käega küll õige pakkumine. Lõpuks otsustan oma jaotuse ikkagi ära näidata, ja pakun 4♥, mida loodan 4-3 klapi korral mängima jääda. Aga järgneb 6NT, mis saab seekord ka kontra, sest avakäijal on juhtumisi 2 ässa.

Ehk siis: kui isegi ässasid ei oska küsida, siis pole üle 40% lootust saada :P

5 kommentaari:

  1. Kas mitte Victor Mollo raamatus "Bridge in the Menagerie" ei olnud üht toredat lugu sellest, kuidas slämmi mängiti ilma ühegi ässata :)

    VastaKustuta
  2. üks ikka vist oli? aga puudu oli ülejäänud kolm ning ka trumpkuningas

    VastaKustuta
  3. B-liiga parim paar ja nüüd 40%. Väga hästi ajastatud alavorm!

    VastaKustuta
  4. kle ma olen ka ise tähele pannud, et kui nädalavahetusel on hästi läinud, siis tuleb esmaspäeval sageli väike "offload" sisse

    VastaKustuta
  5. Kipub ka vastupidi kehtima... mul vähemalt.

    VastaKustuta