teisipäev, 8. märts 2011

Voor segapaaridelt

Segapaarikal (maxikas) olid teiselt planeedilt Erika ja Vahur, kes II sessiooni 70+% tulemusega saavutasid mäekõrguse esikoha. Meil Pihlaga olid 2 õpetlikku jagu pronksi võitnud paari vastu.
1. Omad punases (oled tsoonis ja vastane mitte) 4. käel ♠xx ♥QTx ♦Jxx ♣AQxxx. Vastane avab 1♠ ja partnerilt 2♥, teine vastane passib.
Ma ei olnud 100% kindel, kui head lehte meil lubanuks 3♥, kuid kuna partner on teinud tsoonis 2. korruse ülepakkumise, tundus mulle igal juhul automaatne 2♠, mida mängime kutsuvana. Vastaseks olnud üks Eesti parimaid bridžareid aga ilmselgelt ei pidanud lehte kutse vääriliseks. Ootan uperkuudi paneeli arvamusi.
2. Mängid 4♠ ♥Q avakäiguga.
♠xx ♥xx ♦Axxxx ♣Jxxx
♠AKQxxx ♥AKxx ♦KT ♣Q
Siin maksis laiskus mulle valusalt kätte. Võtsin plaani tõmmata ärtu ÄK, trumbata ärtu, võtta ruutu ÄK ja trumbata viimane ärtu (kui üle või ette lüüakse 4se trumbiga, võidan niiviisi tihi). Tegelikkuses trumpas PPV teise ärtu ja jätkas eksimatult – ristiga üle, uus ärtu trumbatud ja üle trumbatud, trump kokku – ja nii lõpetasin 9 tihiga lepingu, kus oli 10 pealt võtta. Kindlasti ei ole maxikal õige oma 10 tihi lihtsalt pealt ära võtta. See kaotab lisaks neile, kes võtavad ületihisid, ka kõigile, kes saavad 10 tihi 3NTs. Küll aga on vajalik väike kindlustusmäng. Teisel tihil ruutu ässaga lauda minnes ja ärtu vastu ässa (kuningat) käies on lihtsad 10 tihi vaatamata PPV ärtu singlile. Õnneks on laiskus inimlik ja 11st ♠ lepingut mänginud paarist 6 said ainult 9 tihi või vähem.
Teine hea plaan tundub siin jaotuses veel olema, eeldades ärtu avakäiku. 2.tihil anda risti ära, võtta suvaline käik kätte, tõmmata ärtu ÄK, trumbata ärtu, tõmmata kõik trumbid ja loota, et squeez lauale tekib. See plaan tooks kaasa antud juhul ainult 9 tihi.

14 kommentaari:

  1. Õnnitlused esikolmikupaaridele! Jälgisime võistluse tulemusi põnevusega (õnneks uuendati neid netis üsna tihti), päris lõbus oli.

    Esimeses jaotuses mina ka pigem kutset ei teeks, vaid pakuks 3H. Usun, et tõeliselt hea lehega võib partner 3H ka ise geimi tõsta, kutsest ootaksin ikkagi natuke paremat lehte. Aga eks see sõltub kokkulepetest ja stiilist.

    VastaKustuta
  2. Esimeses jaotuses ei julgenud mina 1S avada (mul oli käes AJT952 K Q83 974) ja seetõttu jõudsid me vastased kenasti 4H lepingusse.

    VastaKustuta
  3. 1. Natuke vähe kaarte on näha. Kas teha kutse või lihttõste sõltux natuke nendest "x"-ga kirjeldatud nuppudest antud jaos. Kui süsteemis olex abimastiga kutse siis kasutax ehk isegi seda.

    2. Ise eelistax seda ristiga väljaviske plaani. Eriti lihtsax läheb asi siis kui käiaxe nüüd uus ärtu:)

    VastaKustuta
  4. Et kui keegi veel ei tea, siis sellex et neid iksikesi ei peax käsitsi sisestama, on selles n.n. "analüüsiwebis" jaotuse lehel olemas kax nuppu: BBO ja TXT. Millest esimene tekitab BBO movie ja teine just siia blogisse kopi-pastemisex sobiva texti. Select-all ja kopi tuleb nupukeste poolt tekitatud aknas küll paraku endal ära teha...

    VastaKustuta
  5. 1. Minu meelest on piiripealne, kas teha kutse või mitte. Tundub, et partneril on vähemalt 3-ne, aga võib olla ka 4-ne pada. Ja kui ka risti singel, siis on küll tihidega raskusi. Sobiva miinimumi korral: ♠ Qxxx ♥ AJxxxx ♦ x ♣ Kx on geim täitsa mängitav, iseasi kui tõenäoline on ruutu lühidus.

    Mind huvitaks, et kas see ekspert kritiseeris pakkumist sellepärast, et see pakkumine ei õigustanud ennast. Või tõmmati talle kott pähe ning selmet huvitava pakkumise eest tunnustada, näitas lihtsalt oma frustratsiooni välja?

    Aga Kadri, kui sa 1♠ ei tahtnud pakkuda, siis avasid 2♠?

    2. Mu meelest on risti emand teise tihisse suht automaatne käik. Ei suuda ette kujutada millise jaotuse puhul see tihi võiks kaotada.

    PS. See analüüsiveeb on küll väga funktsionaalne. Loodetavasti saavad ka edaspidi tulemused 24h jooksul üles -- sel juhul on seal väga hea oma mängitud jaotusi analüüsida, üle vaadata.

    VastaKustuta
  6. 2S jaoks tundus mu leht jälle liiga hea. Nii et ma passisin ja pärast vastaste 1H-2H pakkumist pakkusin 2S. Aga mida siis kogenud mängijad arvavad, kas oleksin pidanud siiski 1pajaga avama?

    VastaKustuta
  7. On kaks varianti: 1♠ ja 2♠ jõupiirid kattuvad või ei kattu.

    Minu arvates võiks 1 kallis lubada 11-16 viiesega, ja 2 kallist 6-10 kuuesega. Ja nende "vahepealsete" lehtedega siis otsustada, kumb siis on (võib ju 10 punktiga ka 1. korrusel avada).

    Kuigi ma tean mängijaid, kes eelistavad, et 2 kallist lubab 3-7 kuuesega (või "hea" viiesega). 1 kallis on 10-15 viiesega. Ja kui on "vahepealne" 8-9 punkti, siis passivad ja pakuvad järgmisel korral -- nii saab ka, aga mulle nii ei meeldi.

    Konkreetse lehega avaksin mina 2♠ -- lehes ei ole piisavalt lisaväärtuseid.

    VastaKustuta
  8. Kadri küsimuse osas - mina üldiselt eelistan ka sellist varianti, et ei ole mingeid vahepealseid lehti, mis on 2 kalliks liiga head ja 1 kalliks kehvad. Selle lehega tõesti väga piiripealne, suhteliselt kehv 10, aga samas mast on hea. Kuna mängin enamasti 2D Multit, mis on pigem konstruktiivne, siis avaksin selle. Kui samas on kokku lepitud, et 2S võib olla ka suhteliselt agressiivne, siis ehk 1S.

    Reaalsest pakkumisest ((1H)-(2H)-2S) arvaksin seda, et on kuuene pada, aga nii kehv mast, et 2S avangut ei kannatanud välja (ja passi maksimum).

    VastaKustuta
  9. Mulle jällegi ei meeldi selline must-valge lähenemine, et kas avan ühega või teisega. Vahel võib piiripealse lehega avangux passimine osutuda ysnagi tulutoovax. Rakvere etapist on veel värskelt meeles jagu kus ma neljandalt käelt 109xxx-AKx-Jx-Jxx lehega otustasin passiringi teha ja pärast tulemusi võrreldes tuli teisest toast vastu 3HX -3 +800.

    Lisax punktivahemikule on vast olmas ka muid (abi)parameetreid mille järgi otsustada tõkke või tavalise avangu vahel.

    Paar lisakokkulepet mida võib pruukida tõkkeavangust loobumisel olexid:
    - teine kallismast kõrval kolmene pilti(de)ga.
    - sisaldab kahte ässa (neljast).

    PS! Tulemuste operatiivsus ei sõltu üldreegline minust.

    VastaKustuta
  10. 1. Mina tõstaks 3H - parasjagu hea lihttõste leht, 2S näib väikese (hästi väikese) ülepakkumisena

    2. Laiskus on jah üks hirmus patt, ma küll ei taha kommenteerida koheseid ärtutõmbeid (kui sa enne ristit käid, lülib vastane ju trumpi ja sa ei saa proovidagi kahe ärtu ärakõksamist), aga tegelikult oli su mänguplaanil veel üks väike viga küljes - kui ruutud ära võtta, tekib võimalik trumbiedutus kui neljas ärtu lüüakse lühemast käest üle (ja kui mitte võtta, tekib oht, et ruutu visatakse minema ja vastane saab löögi).

    Kas vastase leht on 1S avangut väärt või mitte, selles suhtes olen ma kindel pooldaja (eriti arvestades mu pakkumisstiili), kallis tsoonis võib ju ka 2S avada. Ma küll ei arva, et kõik lehed automaatselt 1/2 pada avatud saama peavad ilma vahepealse halli tsoonita, aga kui ma avanguks passin ja hiljem balansseerin 2S, siis saab partner aru, et mul oli leht, mis millegipärast ei kõlvanud 2S avanguks - kas seal oli üks pada liiga vähe või padakvaliteet on nadi. Küll aga ta ei arva, et mul oli tegelikult täiesti korralik kuuene pada ja parasjagu otsustusvõimetust.

    Mõtsu viimane näide ei sobi konteksti, too üheksapunktine kehva mastiga käsi ei ole piiripealne vaid väga tugevalt piirialune leht.

    VastaKustuta
  11. Esimeses jaos oli Indreku 2S igatahes võitev otsus, lihttõstet ma oma lehega edasi küll ei liiguta:
    ♠KQ4
    ♥AJ8632
    ♦T4
    ♣KJ
    Mulle Indreku pakkumine väga meeldib, kuna näitab meie häid partnerlusarusaamu - suure tõenäosusega on mul selles kohas kuues ärtumast, kui pole, siis muidu väga korralik leht. Sellise info valguses on 2S ohutu pakkumine. 3H võib olla tehtud ka nõrgema jaotusliku lehe ja pika toe pealt. Lisaks on tal võimalik eraldi näidata jaotuslikku kutset 4. toega (2NT) ja ilusa kõrvalmaaga jaotuslikku lehte (3 korruse uued mastid oleks fit-non-jump). Seega 2S kirjeldab lehe ideaalselt. Miinimumiga on tegu küll.

    VastaKustuta
  12. Aa, väike parandus, kuna Indrek ei olnud passinud käsi, siis tema 2NT ja 3. korrusel uus mast olnuks naturaalsed :)

    VastaKustuta
  13. eee... vaidlemata vastu kõigele muule, siis mina tõstaks selle lehega 3H nelja - sa oled avaja taga ja kõik su punktid on tõenäoliselt head (ristisoldat võib küll ebaselge olla), lisaks on sul kuuene mast.

    VastaKustuta
  14. Kui oleks kasutada fit-non-jump (saan parandusest aru, et praegu ei olnud, aga oletagem), siis tundub mulle küll mõistliku pakkumisena pigem 3C - või eeldab see neljast tuge? 3C saaks ju sinu lehega ka kenasti 4H tõsta, kuna näed, et risti punktid on kuldaväärt.

    VastaKustuta