teisipäev, 22. märts 2011

Tõkestada veel?

Eilses klubis jäin ühes jaotuses raskesse olukorda.

♠ Txxx ♥ xx ♦ x ♣ KJTxxx

Olen teisel käel, odavas kalli vastu.
Vastane avab 1♥ edasi läheb:
________1♥__3♣
4♣__4♠__4NT_5♠
6♥__P___P___?

Partneri 4♠ võis minu arvates olla ka pada väärtused risti toega. Tema pass 6♥ ei lubanud midagi (erikokkulepped puuduvad).

Kas tuleks edasi võidelda või leppida olukorraga, et olen oma lehe ära kirjeldanud?

Tulemused:
Suur tänu Laurile, kes korraldas sellele küsimusele ekspertpaneeli. Tulemused on sellised: Pass: 9 häält; 6♠ 5 häält.

Passi põhjendused:

Vassili Levenko: Ma juba näitasin partnerile oma lehte, nüüd peab tema otsustama. Kui ta passis, tähendab see, et ta loodab lepingu alt võtta, nt. on tal ♦Ä, kuid pole kindel, et löök tuleb.

Leo Luks: Vastast on juba piisavalt segatud – ühest küljest võib neid seitsmesse ajada, teisest küljest võib juba kuuski taha minna.

Aivar Tihane: 5♠ rääkis loo juba ära, partner teab isegi, et vastasel on ristilühidus ja sealt kaitsetihisid loota ei tasu.

David Thompson (LUX): Kuna vastased ei kasutanud Exclusioni, siis ilmselt neil renoosid pole – seega ma passiksin ja loodaksin parimat, äkki me saame kaks tihi (näiteks pada ja ♣K)

Karlis Rubins: Pass – kõik on juba öeldud

Kauko Koistinen: 5♠ga ütlesin ma juba ära kõik, mis mul öelda oli, seega lasen ma partneril otsuse vastu võtta – las tema jääda selleks, kes teeb viimase vea.

Lasse Utter: Kindel pass – partner on otsuse teinud ja ilmselt loodab kas alttihile või pelgab neid suurde slämmi upitada. Risti ja padatoe olen ma juba ära näidanud ja mul pole enam midagi lisada.

Alon Amsel (BEL): Õnneks oli mul võimalus pakkuda juba 5♠. Partneri 4♠ võis olla lihtsalt avakäiguks teel 5♣-sse ja mul pole õrna aimugi, kas 6♥ tuleb välja

Vedran Zoric (CRO): Isegi kui vastastel slämm seisab ei pruugi -800 eriline õnn olla. Kui partner näeb, et on head šansid 500-ga pääseda, siis võib-olla oleks ta ise tõkkesse läinud.

Edasipressijate põhjendused:

Olavi Oja: Pakuks 6♠, see võib ka geimi vastu heaks osutuda (500 vs 650, kui partneril peaks see kuradi ♦Ä olema)

Sven Sester: Tõenäosus, et meil on kaks tihi võtta on liiga väike, samas võib tõke olla hea ka geimide vastu.

Maksim Karpov: Pressin edasi

Martinš Lorencs: RHO pakkus 4NT, järelikult ta ilmselt tahab tõesti slämmi jõuda, erinevalt sellest, kui ta oleks pakkunud 5♥

Lauri Naber: Pakun edasi. Põhjendus kommentaaris.

Sama jaotus, teine vaatenurk

Lauri Naber jätkab: Kuna 2/3 panellistidest arvas, et nemad on oma lehe ära kirjeldanud ja otsustamiskoht on partneril, siis hakkas mulle huvi pakkuma, et kui väga tasuks usaldada, et too tõkkesse läheb. Ja tegin siis uue paneeli.

♠ KQxxx ♥ x ♦ xxx ♣ AQxx

Olen neljas käsi, odavas kalli vastu.
Vasak vastane avab 1♥, edasi läheb:

1♥__3♣__4♣__4♠
4NT_5♠__6♥__?

Mida pakkuda?

Selgus huvitav tõsiasi, et tolle lehega läkski 2/3 partnereist juba esimesest käest tõkkesse (6 vs 3) ja 1/3 seda ei teinud - protsendid klapivad.
Siin siis kommentaarid teisele paneelile:

Tõkestajad:

Janis Bethers - Maksipaarikal kaldun sellistes seisudes pigem tõkestama. Meil on pakkumisest teada hea topeltklapp, 6H tuleb ilmselt välja kuna vastastel on ristilühidus ja padaäss (muidu ei pakuks 6H 5S peale)

Sue Bäckström - Pakuksin 6S - kui see on vale, siis ei oleks partner tohtinud 5S öelda

Karlo Brguljan (CRO) - Pakuksin 6S, võib olla hea tõke ka geimi vastu

Erikas Vainikonis - Pakuksin 6S

Tanel Kõivupuu - Sõltub olukorrast (kokkulepped partneriga, vastased, turniiri seis), aga kui võtta asju neutraalsest seisukohast, siis usaldaksin pigem vastast ja pakuksin 6S peale. Esiteks on vastased väga tugevalt pakkunud (eriti vastaja 6H meie 5S peale, viitab et viiest neli tippkontrolli on olemas), teiseks on 6S ilmselgelt ka geimi vastu hea tõke, kolmandks ei pruugi paljud meie liini paarid padaklappi tuvastada. Selle miinuseks on, et mingis variandis võib vastased niimoodi seitsmesse ajada - ma arvan, et selle pakkumise järgi on vähemalt 30% tõenäosust, et see välja tuleb.

Janis Bendiks - Oluline oleks teada, mida oodata partneri tõkkest ja kuidas vastased mängivad. Partneril on ristis maksimaalselt KST, seega tõenäoliselt on tal seitsmene mast - teisest küljest jälle toetas ta pada viiendal korrusel, seega äkki on tal seal midagi sellist nagu Sxxx. Huvitav oleks teada, kas vastastel on 4NT vaheletuleku jaoks mõni kokkulepe (DOPI-ROPI vms.) või miks ta pani 5S peale 6H. Igatahes üritavad vastased slämmi mängida maksimaalselt 25 pp-ga, seega on jagu ilmselt väga terav. Kui mul ruutus midagi ei oleks, siis oleks tõke ideaalne aga ka praegu vastaste ruutu pigem jookseb, seega ma pakun 6S.

Mittetõkestajad:

Jacco Hop (HOL) - Mulle ei meeldi -800/-1100, seega ma aktsepteerin, et neil võib olla 1430, kuid kuna me neile palju ruumi ei jätnud, võib juhtuda, et nad on üle pingutanud ja käivad üheta.

Micke Melander (SWE) - Mina ei tõkesta - mul on hea leht, meil võib olla tihi mõlemas mustas mastis ja pealegi on ebaselge, et vastaste ruutu jookseb - partneril võib olla emand.

Maija Romanovska - Mulle meeldib kontra: otsustagu partner ise, mis ta sellega teeb. Kui 4C lubas renood, siis ma passiksin.
(ma küll kahtlustan, et partner passiks kontra rõõmuga läbi – LN)

13 kommentaari:

  1. Või oli 4♠ risti toega bluff?;)

    VastaKustuta
  2. 5-4 jagu ja ainult 3 HCP, pole leht, millega slämmi tõkestada ja loodaksin, et sinu (imho hullumeelne) 5♠ segas juba piisavalt, et vastased pidid slämmi pimesi pakkuma, mis ei pruugi üldsegi mängitav olla.

    VastaKustuta
  3. Lisax Arxsi jutule (6421 on küll jagu, vähemalt minu ekraanil) veel seda et edasipakkudes võid sa vastase ka 7sse upitada.

    VastaKustuta
  4. Minult ka pass. Arvan, et kui nende lehtedega üldse, siis peaks tõkkesse minema sinu partner, kellel on näha topeltklapp.

    VastaKustuta
  5. Mina lähen tõkkesse.

    Esiteks on märke, mis viitavad, et 6H taha ei lähe:
    1. Vastased pakuvad võib-olla küll pressi all, kuid siiski väga innukalt.
    2. Kaitseväärtusi on null ja isegi kui partneril juhtub olema padas ÄK, siis ruineerib padapikkus neist ühe ära (kahte ässa selle pakkumise järgi ilmselt puudu ei ole).
    3. Trumbis on kaks kliberit, mis tähendab, et reaalselt pole sealt võimalik tihi saada, isegi kui partneril on Exx (mida on väga palju tahetud), siis su 3C järel sellele näppu ei lõigata. Ja ruutumastile leiab vaenlane ilmselt jälle parkimisplatsi oma mustade mastide aeglaste kadujate jaoks (kui neid üldse on).

    Seega ma eeldan, et 6H läbipassimine toodab -1430/-1460 ja ma pean võtma padas kuus või ristis seitse tihi, et pääseda 1400-ga ja seda ma loodan saada.

    Lisaks on veel olemas väike "kindlustuspoliis" - kui me olemegi õhutõrjes, on väga võimalik, et padas tuleb 9 tihi, mis omakorda tähendab, et me võidame nende vastu, kes ärtugeimi mängivad (kui partneri 4S oli inspireeritud ristiklapist, mitte üüratust padast, siis on ebaselge, et padaklapp üldse pildile tuleb, sest 3C pakkumine ei ole üldse väga ortodoksne)

    Kui vastane paneb 7H (mida ma ei usu), on asi küll väga verine, aga siis on veel võimalus ringijagu oodata (kui partneril on äss, paneb ta tala), ning omakorda tähendab see seda, et 6 vastu tõkkesse minek oli ilmselt õige - ning endiselt on head šansid, et 7 vastu tõkestades saad sa parema tulemuse kui need, kes kuut mängida lasevad.

    Muide, tegin sellest küsimusest väikese pakkumispaneeli ekspertidele, vastused saadan kas Hendrikule või riputan enda plokki üles.

    VastaKustuta
  6. Oponeerix Lauri 9tihile pajamängus. Lisax kolmele kõrvalmasti kadujale, pakux välja risti äss ja löök, ning ca 2 kadujat pajas. Seda eeldusel et sul õnnestub saada trump kokku ja risti tegema nii et sinna kätte veel sisekuid on.

    VastaKustuta
  7. Ma ei vaidlegi, et 9 tihi on suhteliselt optimistlik (ja tõenäosusvastane), aga see on siiski võimalik. Nii palju tihisid nagu sina prognoosid küll ühegi valemiga ära ei lähe kui asjad just väga pekkis ei ole. Partneril peab selle järgi olema ärtuduubel (väga reaalne), mitte kumbagi musta ässa (võimalik, aga 50-50), duubelristi (mis tähendab, et vastase risti on 4-1) ja nelja-viiene pada ilma kahe tipphonöörita (kusjuures ristilöök tuleb teise kätte). Ei usu.

    Samas 9 tihi padas eeldab partnerilt: ärtusingel (vähetõenäoline), üks must äss ja ristis vähemalt pool toetust ning natuke õnne.

    VastaKustuta
  8. 3 kadujat mustades peax ikkagi enamvähem keskmine olema. Kui 4♠ pakujal on ristis Qxx, siis teisel liinil on ta suure tõenäosusega 3-1. Singel äss teeb asja natuke ebamugavax aga ka siis saab kax lööki ära teha, kuna punastes sidet jagub.
    Tõkestava poole jaox on parim variant kui pajaga käes on Qx duubel ja risti lööke teeb tugevam liin kõrgete trumpidega (miski KJx kombinatsioonist ntx).

    Aga see tihidelugemine on siiki ainult geimi vastu mängides oluline. Kui vastastel seisab 6 või 7 siis tasub tõke end peaaegu igal juhul ära.

    VastaKustuta
  9. Autor on selle kommentaari eemaldanud.

    VastaKustuta
  10. Mina pakkusin sama lehega ka 3 risti 1H avangu peale. Erinevus tuli sisse sealt, et minu VPV pakkus kohe 4H. Partner pani 4S, PPV kontra. Lootsin, väga, et see jääb kontraga mänguks ja ma saan oma ilusa laua eest aasta partneri auhinna. Paraku tõstis VPV 5H, mille peale ma viimaselt käelt ilma eriliste loome- ja süümepiinadeta 5S panin. See jäi kontreeritult mänguks.
    Minu tõlgenduse järgi lubaks partneri 4S ka enamikel juhtudel ristis vähemalt korralikku tolerantsi ja on selline "tee-peal-näitan-kõrvalmasti-ära" pakkumine. Aga ka seda infot arvestades ei oska ma ikka praegu arvata, mis ma 6H peale teinud oleks...

    VastaKustuta
  11. Ma pean kahjuks tunnistama, et laua taga ei viitsinud väga mõttetegevusega tegeleda. Kui 3♣ ja 5♠ olid suht loomulikud pakkumised, siis ei viitsinudki väga vaeva näha edasiste järgnevuste läbimõtelmisega. Tundus, et vastaste elu sai juba isegi ebamugavaks tehtud.

    Sestap passisin 6♥ ja sain -1430.

    Esiteks oli partneri 4♠ mingis mõttes ootamatu: kartsin et see on blufimaiguline -- eelkõige seetõttu, et mul nii pikk pada on. Aga samas, mul ei pruugi olla 4-st pada 5♠ pakkumise jaoks. Aga kui oligi bluff, siis on partner eesel, mitte mina.

    Teiseks ei tahtnud väga kõrgemale ronida: eelkõige uskusin, et tõke on hea vaid siis, kui ülimalt kolmeta pääseb (et siis on ka geimi vastu hea) -- see on aga ebatõenäoline; samuti uskusin, et saal nii kõrgel ei tõkesta.

    Mis aga minul jäi tähelepanuta, oli see, et vastased väga kindlakäeliselt siiski pakkusid. Seega on tõesti pigem küsimus, et kas neil seisab suur või väike slämm. Ja sel juhul ei saa tõkestamine halb olla.

    Ja pealegi, isegi kui meil on topeltklapp, siis ei pruugi partner tõkkesse minna, kuna tema lehes on ka mingeid kaitseväärtuseid.

    Et aga partneril oli ♠ KQxxx ♥ x ♦ xxx ♣ AQxx, siis oli ärtulepingus 12 tihi, padalepingu saab 9 tihile piirata vaid risti avakäigu (või jätkuga) + risti löögiga.

    VastaKustuta
  12. Lisasin põhiloole Lauri korraldatud ekspertpaneeli tulemused!

    VastaKustuta
  13. Laurile ei andnud jaotus rahu ning ta korraldas veel teisegi ekspertpaneeli, et mida nad teeksid minu partneri lehega. Lisasin tulemused esialgsele postitusele!

    VastaKustuta