kolmapäev, 24. september 2014

Suurim downgrade

Täna lõunal läks jutulõng upgrade'idele ja downgrade'idele. Siin minu senini suurim downgrade. Täpselt enam ei mäleta, ligikaudu omasin
♠xxx ♥QJxx ♦AJxx ♣Kx
Pihel avas teiselt käelt 1S - mina?

Meie süsteemis tuli 3se toa ja kutsuva lehega pakkuda 1NT ja hüpata järgmisel ringil 3S. 2NT lubas GF lehte ja 4st toetust. Pakkusin seega 1NT kavatsusega Pihla suvalise vastuse peale hüpata 3S (kui Pihel hüpanuks, siis pakkunuksin muidugi 4S). LHO aga kontreeris minu 1NT. Pihel passis ja RHO pakkus midagi 2. korrusel. Nüüd ma muutsin meelt ja pakkusin 2S, lubades mitte u 11-12 (sh jaotus), vaid u 6p. Seega downgrade u 6p! Vastase kontra muutis mind väga ettevaatlikuks - trump tundus istuma halvasti ja vastase pajad Pihla taga.

Ega rangelt võttes ei olnud siin küll tegu puhtakujulise downgrade'iga, vaid lihtsalt vastase pakkumise kuulamisega. Sellegipoolest lubas minu pakkumine u 6p tegelikust vähem.

Pihlal oli piiripealne leht, kas kutse vastu võtta või mitte, enamus saalist oli geimis. Kuna see ei oleks just parim näide tagasihoidlikkusest, siis ma ei ütle, et läbi raskuste tuli 2S täpselt välja.


6 kommentaari:

  1. Ma ei saa päris hästi aru, kuidas selle järgnevusega saab lubada 6 punkti ja pada tuge - kas sellise lehega ei ole olemas kohest 2S pakkumist?. Seega ma eeldaks, et pragune järgnevus lubabki umbes sellist lehte nagu reaalselt on.

    Andres

    VastaKustuta
  2. Ehk lubasid sa 6-11 ikkagi sellise järgnevusega?

    Aga mul oli viimases klubis ka kange tahtmine 11punktiga teha lihttõste. Valisin siiski 2Nt kutse, mis peale partneri 3S signoff vaixelt üheta käis. 11p lehex oli sedakorda Jxx-10xx-Jxx-AKQx, avang partneril oli samuti 1S.

    VastaKustuta
  3. Kui oleks u (6)7-10p, siis tõstaksin kohe 2S. Seetõttu peaks praegune järgnevus olema nõrgem.

    VastaKustuta
  4. Kuidagi tagurpidi loogika tundub see mulle ikka. 7-10 vahemikuga teed ühe pakkumise, aga 0-6 vahemikuga plaanid teha kaks pakkumist (1Nt-...2S). Et kui on nii kokkulepitud siis miks mitte, lihtsalt tavaliselt punktide hulk määrab pakumiste arvu otseselt, mitte pöördvõrdeliselt...

    VastaKustuta
  5. Kui oled avaja, siis kumbas järgnevuses sa optimistlikum oled, kas 1) 1S-2S või 2) 1S-1NT-2x-2S? Kindlasti esimeses, teine ju lubab ainult duubel tuge. Seega kui oled vastaja ja omad a) 9p, siis ütled 2S, kuna avaja optimism on tervitatav; kui omad b) 5p, siis sa küll ei taha, et avaja geimi läheb (nt sinu 2S võib ta 4S tõsta), seega ütled 1NT (eeldusel, et ei taha passida).

    VastaKustuta
  6. ok, nüüd sain aru. Head puust ja punasex seletus btw...

    VastaKustuta