teisipäev, 24. mai 2011

Seis on taktikast tiine

Sellist väljendit kasutavad maletajad keeruliste seisude iseloomustamiseks. Mulle sattus eilses klubis kah kätte leht, kus taktikal tundus olevat oluline roll.
Kõik odavas. Partner passib. PPV avab 2S. Mida pakud lehega:
♠Q
♥AKQJxxx
♦JTxx
♣x



Edasi.
Oletagem, et otsustasid 3H kasuks. VPV pakub 3S. Meie partner pakub 3NT. Mis nüüd?

5 kommentaari:

  1. See vist oli neljanda käe leht. Ma arvan, et 2♠ peale ütleksin 4♥ - slämmi ei näe, aga punktiülekaal võiks olla ja geimi tahaks mängida.

    Aga pärast 3♥ - 3NT, mina passiksin. 4♥ pakkumisel ei näe mõtet, kui esimesel korral ei näinud. Pealegi on partneri käest palju parem kõiki lepinguid mängida, ning mul on partnerile hunnik tihisid.

    VastaKustuta
  2. 3Nt tundub parem neh kui 4♥. Viimane nimelt eeldab partnerilt suhtkoht kindlasti midagi ruutus. NT puhul aga sinu ruutu väärtustest yldiselt peax piisama...

    VastaKustuta
  3. ehh nõme leht ja nõme seis... Üks variant oleks pakkuda 4H, aga see töötab suure tõenäosusega transferina nelja patta ja kui partner seda ei kontreeri, siis on jälle mure, et kas panna omast käest ka viis või kannatada lõpuni. Ilmselt valiksin kah esialgu 3H, äkki saab natukenegi rohkem pilti ette, mis siin jaos sündima hakkab.

    3NT peale on jälle arvamiskoht, aga ma usun, et ma korrigeeriks 4H-sse - selles lepingus võivad väikesed ruutud pigem tihideks osutuda, meil ei pruugi padas topeltpidurit olla ja partneril on kah suhteliselt piiratud väärtused, nii et loota, et tema käest mõni tihiallikas välja ilmub on natuke liiast. Lisaks oli 4H see pakkumine, mida ma "oma lehe" järgi niikuinii teha tahtsin. Kui mul ei oleks 7-4, siis passiksin.

    VastaKustuta
  4. Täpselt samadel kaalutlustel, kui Lauri välja tõi, ma 3H paningi - plaaniga hiljem 4H tõsta, arvates, et minu pakkumine ei jää laua taga viimaseks ja lootes, et sellisel juhul on väiksem tõenäosus 4S pakkumiseks. Kui partner aga 3NT pakkus, siis leidsin, et sellega võib täitsa riskida - taas kaalutlusel, et 3NT peale 4S pakkuda on keerulisem kui 4H peale.
    Asi kukkus välja väga ilusti, 4H oli juhtumisi taga ja 3NT tuli ristiavakäiguga välja (pajakäiguga tuleks ka (kui just K välja ei käida :P), vaid ruutukäik võtaks taha, aga see oli ebamugavast kombinatsioonist ja raske teha). Partneri leht:
    Axx/xx/xxx/KESxx

    VastaKustuta
  5. See leht oli kolmanda käe leht.

    Meie lauas avas peale partneri passi PPV 1S ette.Pakkusin 4H vahele ja VPV leidis lepingu 4S mille partner kontreeris. Vandusin omaette et pidin ma torkima aga usaldasin partnerit ja passisin selle sisse. Pakkumise juures oli selline kahtlus et kui neil nüüd 4S seisab siis ma teen endale karuteene et ajan nad kohe õigesse lepingusse. Samas partneri toetusel võib ka 4H tehtud olla - seega oleks äkki mõistlik 3H vahele ütelda. Tegelikult ei tea siiani mis too õige pakkumine oleks.

    VastaKustuta