teisipäev, 12. oktoober 2010

1. Väljamänguharjutus

♠ A832
♥ K73
♦ J3
♣ 8653

♠ 4
♥ AJ964
♦ AKQ74
♣ A4

Maksipaarikas, leping on 6♥. Vasak vastane sai 1♠ vahele pakkuda ning teeb avakäiguks ♠Q.
Pärast ♠A - ♥K ning uut ärtut pudeneb paremalt ♥T. Kuidas jätkata?

2. Pakkumisprobleem
Impikas, PVP jagaja, vastased tsoonis.

♠ 7432
♥ AQ4
♦ J93
♣ K43

Pakkumine:
________1♠__P
P___X___2♦__X
2♠__X___P___P

Kas nõustud esimese kontraga?
Kas nõustud viimase passiga?

5 kommentaari:

  1. 1. Vahet pole, kas maksikas või IMPikas, 13 tihi on siit ikkagi üsna utoopiline saada (ma küll ühtegi varianti välja ei mõelnud, kui just mõni veider sund platsile ei ilmu).
    Eeldan, et Ost ei mängi mingit väga "diipi" mängu ja ei pannud seda ärtu kümmet teisel ringil vahele ETxx-ist, ning mängin ladvast, sest kui ärtulõikus näppu läheb, on leping vist automaatselt taga. Nii mängides võidan lepingu kui trump on 3-2 ja ruutu mitte hullemini kui 5-1 (sunnišansid on natuke liiga ähmased, et neid arvesse võtta). Mulle miskipärast tundub, et see plaan on natuke parem kui lõigata ärtut ja seejärel mängida väike ruutu soldati alla ja ruutu tagasi (mis võrreldes tipust mängimisega võidab kui ärtu on 3-2 mutiga lõikes ja Ostil on ka viiene ruutu, sest siis saab ruutukaduja ära lüüa ja loovutada vastastele viimase risti).

    2. Esimese kontra (ilmselt on mõeldud teist kontrat?) suhtes olen kahevahelisel seisukohal - ühest küljest sul jõudu ju on, aga teisest küljest on jagu nii mõttetu kui vähegi võimalik ja kuna partner eeldatavalt ühte su kuningaist on juba arvesse võtnud, ei ole sul nagu midagi lisada (asi muutub, kui partner asja uuesti üles peaks võtma ja sellega lisajõudu näitama, siis on sul väga "mugav" pakkumine 2 pada näol), aga väga suureks õnnetuseks ma seda kontrat ei pea (ilmselt on maabumiskoht 2 ärtut, mida kannatab pressida küll)

    Pass näeb välja nagu -870, heal päeval -670, nii et sellega ma kindlasti nõus ei ole. Isegi kui jagu peaks olema selline, et +200 laekub, siis mina ei taha sellist närvikulu üle elada. Kui väljamängijal on nt.
    ÄE98x
    xx
    ÄKxxx
    x
    (mis ei ole pakkumise järgi üldse võimatu), lõppeb see jagu suht kindlalt automaatse -1070-ga.

    VastaKustuta
  2. 1. Paneks ässa. Westi pada QJ, risti KJ (kuna ta sealt ei käinud) ning ärtu Q annax just enamvähem sellise esimese kõrguse vahelepakumise punkti kokku.

    2. Esimene kontra on okei, kui see on v.v. mis eitab neljast ärtut ja viimane pass kah okei. Kui partner on ikkagi kõva ja tahab midagi mängida (ja tal on ka lehte) siis peax ta midagi konstruktiivsemat ütlema - kuna sinu ühtlast maisi ta enamvähem teab juba enivei.

    VastaKustuta
  3. 1. Mängiks Mtsu argumentidele tuginedes üldse teisel tihil näiteks ruutuga kätte ja ärtu J välja. Kui seda ei kaeta, on muidugi väike dilemma, kas pöörduda tagasi tõmmete ja ruutu 4-2 juurde või riskida lõikusega.

    Veel - ma ei näe varianti, kuidas ruutu 5-1 korral ilma ärtu lõikusega lepingut võita. Tihi jääb puudu.

    II - esimese kontraga ei nõustu, kuid kui juba nii kõva mees oled, et kontreerid, peaksid ka passima. Oled näidanud vähem padasid ja ka päris 10 punkti ei pruugi Sul olla. Sellest hoolimata, teades vähemalt üht teie klappi (risti või ärtu), paneb partner väljavõtutala. Seega - on tal kaitseväärtusi piisavalt ja avakäiguks pada ja jõuad seda veel läbi käia, enne kui vastane ruutut lauda lüüa saaks. Ja üldse vastasel tõenäoliselt 5-2 padaklapp ja tuntav alajõud.

    VastaKustuta
  4. 1. Mängin trump ässa. Isegi kui trump E on lõikes, siis säiluvad head sansud lepingu võitmiseks. Hästi pressitud slämm.
    2. Kindlasti nõustun kontraga. Kuigi jaotus on halvimaid võimalikest, on jõudu palju ja kõik pildid õiges kohas - ei raatsi passida.
    2SX passida ma impikal ilmselt ei julgeks, maxikal passiks.

    VastaKustuta
  5. 1. Ma pean mõned faktivead parandama :P Vastane oli kallis, meie odavas. Ning avakäik oli ♠K mitte ♠Q. Aga vast ei mõjuta arutelu liiga palju. Originaalpostitusse märkisin kliberid ka ära, et sunnishansse hinnata.

    Tegelikult patserdasin lepingu lihtsalt taha. Ei suutnud tulla selle peale, et ärtuässa käik mulle lepingu garanteerib.

    2. Näib et arvamusi on seinast seina. See on ka seletatav, sest ma olin reaalselt mõlema pakkumisega üsna kahevahel. Esimene kontra võiks kindlasti natuke paremat lehte antud kontekstis lubada: midagi trap-passi sarnast äkki - aga praegu on mu pada kvaliteet kehva. Aga kui kontra olin ära pannud, siis teisel korral olin nagu sisse visatud. Nii kõva ma ka ei ole, et kolmandal korrusel kolmeseid maste pakkuda :P Aga -870 oli muidugi valus võrreldes suvalise muu (random) pakkumisega.

    VastaKustuta