teisipäev, 10. veebruar 2015

Kohtumine parimatega

Alljärgnevas jaos demonstreeris head kaitset Pihel.
D: N
Vul: none
♠Q75 ♥J64 ♦A53 ♣AT64
♠A84 ♥Q2 ♦T84 ♣J8732 Laud ♠32 ♥AK853 ♦KJ72 ♣K5
♠KJT96 ♥T97 ♦Q96 ♣Q9
Pihel oli Ostis ja mina Westis, meie vastasteks olid Südis Eesti parim ja Nordis Soome parim bridžar (ok, Soome bridžist ei tea ma midagi, aga see väide võib siiski vabalt tõele vastata). Oleme Laanemäe-Koistineniga varemgi mänginud ja nad on alati olnud meeldivad vastased, kes ei kaota hetkekski eneseväärikust. Tõsi, enamasti ei ole meeldiv see, et nad ei kraba omale mitte ainult neile kuuluvad tihid, vaid ka osad meie omadest. Seekord õnnestus meil Pihlaga aga expertvastased üle mängida.

Koistinen pannkook 11 punktiga loomulikult ei avanud ja pakkusime Pihlaga ühepoolselt 2H:
N    O     S   W
P - 1H - P - 1NT
P - 2D - P - 2H
P - P - 2S - P ...
Meie pakkumine oli lihtne (kui mitte automaatne) ja ilmselt saanuks meie kaartidega dubleeritud kõigi maailma parimate poolt (v.a muidugi erisüsteemid). Spotlight langes nüüd Laanemäele, kes otsustas balansseerida 2S. Ma usun, et enamus lugejatest pakkunuks Südist kohe esimesel võimalusel vahele 1S (sh ka mina), seega miks otsustas Laanemäe oma lähenemise - esialgne pass ja hilisem balansseerimine - kasuks (alati on põnev püüda tabada expertide mõtteid)? Pajad on küll ilusad, aga igal mängijal on alati 13 kaarti, mitte 5 (kõlab triviaalsena, kuid reaalselt laua taga pööratakse sageli kogu tähelepanu pikima masti 5 kaardile, unustades et käes on veel 8). Südi ülejäänud 8 kaarti on bridžižargoonis "pile of junk". Emandad võivad osutuda väärtusetuks ning 3 väikest ärtut on väga halb märk. 3. ringiks oli aga selge, et jõud paikneb enamvähem võrdselt ning pada oli ohutu mast: pakkumise järgi oli selge, et Westil ei ole 4st pada ja tõenäoline, et Ostil ei ole padas üle duubli. Seetõttu balansseeriv 2S. Mulle igatahes selline mõtlemine sümpatiseerib.

Käisin avakäiguks ärtu Q, millele Pihel poetas oma 2 julgustavast ja 1 mittejulgustavast kliberist viimase, hoolimata ÄK olemasolust! Ta aimas, et ärtu positsiooni suudan ma niikuinii piisavalt täpselt välja lugeda, kuid odavmaste on vaja käia minu poolt. Jätkasingi ruutuga Pihla Kuningale. Pihel võttis oma ärtud (viskasin ruutu) ja viskas ruutuga välja. Kui ma sain trump Ässaga tihi, käisin risti Pihla Kuningale ning uus ruutu Pihlalt viis lepingu kaheta.

Teises toas meie tiimikaaslastel õnnestus sama leping ära võita. Siin ei jätnud aga Pihla nutikas kaitse isegi Laanemäele šanssi.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar