teisipäev, 18. november 2014

Võistkondlike lõpp

Tartu võistkondlikud meistrivõistlused said eilsega ühele poole. Palju õnne Piip & Vine-le! Ehe tõestus, et järk ei mängi.

Meie mäng kulges üsna keskpäraselt. Arenguruumi on, eriti pakkumises.

Inspireerituna päevajaotuse viimasest postitusest on mul ka üks huvitav jagu väljamängimiseks.

4♠
♠QJ5x
♥KTx
♦AKQ7
♣xx

♠T97
♥J
♦xxx
♣AKQTxx

______P___2♣
3♥_X__P__3♠
P__4♠

3♥ oli hea tõke, sest võttis meid maha 3NT-st, mida me tegelikult tahaksime mängida. Kontra peale kaalun loomulikult ka 4♣ pakkumist, aga siis ei jõua me kindlasti 3NT-sse. Huvitav, mida 3♠ peale 3NT lubaks? Kas näitaks, et pada on ülimalt kolmene? Kahjuks meil nii täpseid kokkuleppeid ei ole.

Aga mängime seda, mis on.
Avakäik: ♥A.
Järgneb uus ärtu laua kümnele. Käest viskan risti.
Käin trumpi käe kümnele. Tagant kukub 8.

Otsustamise koht, kuidas jätkata?

Minu jaoks oli 8 kukkumine tähelepanuväärne. Kas see võis olla duublist suur? Miks peaks West üldse midagi signaliseerida tahtma?
Teine huvitav fakt veel: West jätkas teisel ringil ärtuga. Miks ta ei rünnanud ristit või ruutut? Üks võimalik seletus on, et tal on kummaski odavmastis vähemalt kaks kaarti (ja/või tal ongi pada singel). Seitsmene ärtu on ka ilmselge, sest vastane oli tsoonis, meie mitte (ning ärtu jätk oli ilmselge löögiüritus).

Kogu selle vaagimise peale jõuan järeldusele, et mul on kaks varianti: mängida Westi duubel padale ning 2=7=2=2 jaotusele; või mängida Westi singel padale ning 1=7=2=3 või 1=7=3=2 jaotusele. Otsustan mängida tõenäosuse järgi.

See tähendab, et mul on probleem: trump jagub 1-5, ning mul on oht trumpkontroll ära kaotada. Seega rohkem trumpi ei puutu. Tõmban kaks kõrget ristit. Lähen ruutuga lauda ja käin ärtu kuninga. Ost trumpab pada kuuega! Mis toimub? Minu laua pada nupud on kõik võrdseks saanud. Võiks ju hakata trumpi sikutama, aga kust ma tean, et mulle lauda ruutukadujat ei jää? Otsustan siiski, et jään oma esialgse plaani juurde. Seega jätkan ruutu tõmmetega. Kuna ruutu jagub 3-3, siis saan nõuelda täpse lepingu!

Teisel laual võideti 3♣ täpselt (ilmselt tuli seal pada löök sisse). Seega 7 IMPi headele. Arvestades, et matšis liikus keskmiselt 6.8 IMPi/jaost, siis oli tegemist üle keskmise huvitava jaoga :)

2 kommentaari:

  1. Ühinen õnnitlustega, Piip & Tuut!

    VastaKustuta
  2. Hästi tehtud igatahes. Nii Piibu+Vine poolt turniiril, kui Hendriku poolt jaotuses!

    VastaKustuta