kolmapäev, 13. august 2014

Raske jaotus. 5-5

Kui eelmisele kahele raskele jaotusele oli olemas teoreetiliselt õige lahendus, siis järgneva puhul mina seda ei tea. Leht pärineb Võsu GP-lt.
♠K9xxx ♥J ♦AKQT9 ♣QJ
Avad 1S - partner 1NT - sina?

Vahemärkus: siin ja edaspidi (ja varem) eeldan, et kasutusel on Precision vm tugeva risti avang (Ranna Ruutu). Naturalis oleks see leht tunduvalt lihtsam.

Teine vahemärkus: pole mingit põhjust lehe upgrade'imiseks ja 1C avamiseks. 5ne ruutu on küll märkimisväärselt kaunis, aga lehes on alati 13 kaarti mitte 5. Praegu on lühidustes QJ ja J, mis võivad osutuda täiesti kasututeks.

Valik on selgelt 3D ja 2D vahel. 3D lubab maksimumi (check), 5-5 jaotuse (check) heade mastidega. Kuid mis kvalifitseerub heaks mastiks? Ruutus on headust muidugi küll ja veel, aga pada ei ole just kosher.

Võsul ma pääsesin otsustamisest, kuna see leht oli Pihla käes. Pihel pakkus 3D. Mul ei ole tugevat eelistust, aga ilmselt oleksin pakkunud 2D. Nagu öeldud räägivad 3D kasuks maksimumjõud, 5-5 jaotus ja hea ruutu. 2D kasuks on jälle kehvake pada. Ootan kommentaare, mis keegi teeks - ja eriti tore, kui lisate põhjenduse. Minu põhjus 2D valikul: kui 3D peale ütleb partner 3S, siis ma ei ole õnnelik.

3 kommentaari:

  1. Naturalis oleks see leht lihtsam ainult väga kurioossel põhjusel - avapakkumine ise on nii palju ebatäpsem, et see leht hüppeks ei kvalifitseeru....

    1S+3D tundub mõistliku lähenemisena, kirjeldab lehte hästi. Lisaargument on, et vastane ei hakka 3D peale ärtuga balansseerima, kui sa teed 2D, siis on väga vastik, kui pakkumine ujuma läheb ja 3H peale tuleb.

    Leo vist upgrade'is selle tugevaks ristiks.

    VastaKustuta
  2. Ma kahtlustan, et ma pakkusin selle lehega 3D ja Taavi mängis 3NT+1.

    Kuna tegelikult oli ruutulepingus 10 tihi ja trumbitas 8, siis korrektne oleks mängida ruutut.

    Märkeleht näitas selliseid tulemusi:
    3D+1 (130): 54%
    3NT+1 (630) või 3NT-1 (-100): 97% või 13%
    1NT+3 (180) või 1NT+1 (120): 87% või 36%

    Seega ma arvan, et selle jaotuse korral oli võitev otsus hoopis passimine! Keeruline mäng see maksipaarikas...

    VastaKustuta
  3. Minagi hüppaks 3D teisel ringil, jõud on maksimaalne ja mast viiene. Partneri 1NT annab lootust, et punktid lühidustes ei ole raisus. Kui partner tõesti vaid 3S paneb, siis passiksin aga kui tal vähegi midagi on, venitab geimi ära.
    Margus

    VastaKustuta