kolmapäev, 3. veebruar 2010

Pisike pakkumisprobleem

Eile BBOs mängides oli mul selline jagu:
♠ AKQ8
♥ 43
♦ AQ762
♣ 98
Pakkumine läks nii (kõik tsoonis):
Partner alustas 1NT-ga, minult 2C*, minu VPV-lt dbl, partnerilt rdbl. Rdbl näitab 4. korralikku ristimasti. Mida minu positsioonilt nüüd öelda?
Ääremärkusena lisan siia ühe kasuliku nipi, mida me Indrekuga kasutame ja mis võibolla antud ülesande juures ka veidi lisainformatsiooni annab - Nimelt näitaks avaja pass pärast vastase kontrat siin ristipidurit. Selle peale võin mina pakkuda rdbl, mis palub avajal edasi pakkuda, nagu ta otse pärast 2C ilma vahelepakkumiseta oleks pakkunud (st 2D ilma 4. kallita jne). Kui avajal aga ristipidurit ei ole, pakub ta kohe edasi nagu ei oleks dbl vahele tulnud. See nipp võimaldab väga ökonoomselt vahetada infot piduri olemasolu ehk puudumise kohta. Kasutatav on see ka muudes sarnastes olukordades, nt 2C (prec)-2D (relee)-(dbl).
Kirjutan 6htupoole, mis pakkumise mina valisin ja mis laua taga juhtus.

Nagu Lauri ja Hendrik soovitasid, passisin ka mina (eksisin küll lihtsas kohas ja jätsin lätsu tegemata. Internetikeskkonna paratamatuid puudujääke arvestades olnuks selleks ehk parim võimalus lihtsalt vestlusruumi "läts" kirjutamine). M6tlesin, et Indreku rekk v6ib viidata teatavale ebaklapile, mispuhul slämmi ei pruugigi olla. Ja minu risti 9 ja 8 olid ka kliberite kohta soliidsed. Ja muidugi m6tlesin ka sellele, et kuna nii palju punkte on, ei tohiks lepingu väljamängimine eriline probleem olla, küsimus vaid ületihides.
Kogu jaotus:

Pärast ärtu Q avakäiku 6nnestus tänu viisakatele istumistele saada kogunisti 11 tihi (sh 5 trumbitihi) ja skooriks tuli +1960. Slämm tuleb meil t6epoolest ka välja.

4 kommentaari:

  1. Kuna duubel risti tundub olevat kaetud võix ruutus toetuse korral 6♦ täitsa normaalne leping olla. Seega mina jätkax pakumist 2 või 3 ruutuga. Kõrgus sõltub sellest et kas teil stayman ise ja sealt edasi teise kõrguse pakumised sundivad on või siis vastupidi.

    VastaKustuta
  2. Seda, kas selles järgnevuses 2D/H/S on sundiv või mitte, meil otseselt kokku lepitud ei ole. 2C võib olla tehtud ka nõrga mõl kallismastiga lehega või kolmjalaga.

    VastaKustuta
  3. PASS - tõlkes "käige perse punnsilmad!" :)

    2C kontreeritakse sageli mõttetu maltsaga ära, ristid on taga, jõudu on sittakanti, slämm võib küll olla, aga ei pruugi ja kui on, siis rekiga ületihid on kah magusad. Ma arvestan küll ca 10 tihiga (odavas 960, kallis 1560), mis jääb slämmiga suhteliselt viiki ja on oluliselt riskivabam.

    VastaKustuta
  4. Algul mõtlesin, et kindel pass. Aga pärast kommentaaride lugemist, meeldib Lauri pakutud PASS kindlasti rohkem.

    Ja kindlasti lätsuga.

    VastaKustuta