teisipäev, 26. veebruar 2013

Uperkuut

Esmaspäevases Tartu klubis oli mitmeid huvitavaid jagusid.
11. Kõik odavas ja mina olen 3 käsi.

♠ Qx ♥ AKT9xx ♦ Jx ♣ AJx

Taavi avab ranna ruutu 1♦-ga ja vastane pakub 1♥! Mida nüüd teha? Tahaks pakkuda midagi sundivalt, aga ärtu pikkusega ei ole ühtegi head pakkumist. Ainus mõistlik pakkumine oleks 3NT, mis ikkagi on üsna jabur. Kuna mulle ühtegi paremat ideed ei tule, siis soojenduseks passin lootes salamisi balansseerivat kontrat. Pakkumine jõuab Taavini, kes pakub 2♣, mis vihjab mõlemale odavale. Selle peale ütlen 2♥ (üldine sund). Vasak vastane annab sellele kontra! See oleks veelgi parem leping, kui 1♥ kontraga, sest tihisid on endiselt 8 vaja, aga väljamängijana on ilmselt mugavam olla, kui kaitses.
Minu kurvastuseks pakub Taavi 3♣ (ehk siis odavmastid). Nüüd oleks minult kaval pakkuda 3♠, mis antud juhul võiks ilmselt 4. masti sund olla. Aga valin hoopis 3♥ plaanides mängida 3NT või 4♥ sõltuvalt partneri pakkumisest. Kui Taavilt järgneb 3♠, siis tõlgendan seda kui 4. masti sundi ja padas ca 2 kaarti (vastaste pakkumise järgi tal neid väga vähem ei saa olla) ja ärtu lühidus. Kuna mu padapidur on endiselt hädine, siis pakun 4♥, mis jääb ka lepinguks. Tagantjärgi ei ole ma rahul ei 3♥ ega 3♠ pakkumisega, sest 3NT oleks ilmselgelt mugavam mängida kui 4♥.

Pakkumine niisiis:
____1♦*__1♥__P
P___2♣___P____2♥*
X___3♣___P____3♥
P___3♠*__P____4♥

Avakäiguks tehakse ♦10 ja laud näeb välja selline:

♠ Kxx
♥ --
♦ AKxxx
♣ QT7xx

♠ Qx
♥ AKT9xx
♦ Jx
♣ AJ8

Võtan avatihi ässaga ja paremalt pudeneb ♦Q. Kuna soldat on minu käes, siis on see üsna kindlasti singel. See tähendab, et mu ainsat kindlat sisekumasti lauda ei saa ma kasutada. Seega tuleb esimeses järjekorras midagi ristiga teha. Et lepingul üldse mingi lootus oleks, peaks paremal olema täpselt kolmas kuningas. Pärast väikest mõttepausi jätkan risti emandaga, mis kaetakse minu rõõmuks kuningaga. See tähendab, et saan hakata trumpe maha võtma. Paraku esimesele kahele tõmbele mängivad mõlemad vastased väikese trumbi, ning ärtu kümnele viskab vasak vastane krohvi. Ehk siis paremal vastasel on 4=5=1=3 jaotus. Muideks, kolmandale trumbile on laud juba natuke kitsikuses. Viskan lauast ära ühe paja, mida jõuan juba kiruma hakata, kui vastane pada ässa ära tõmbab.

♠ K
♥ --
♦ Kx
♣ T7xx

___________♠ xxx
___________♥ J8
___________♦ --
___________♣ xx

♠ Q
♥ 9xx
♦ J
♣ J8

Selles seisus käib vastane aga õnneks ristit. Võtan ♣J, ♣T. Trumpan risti (paremalt pada), et lühendada trump vastasega ühepikkuseks, ning lähen padaga lauda. Kolme kaardi lõppseisus ei ole risti käigule enam vastasel rohtu. Kui ta ei trumpa, saan käest visata ruutu ning jätkata ruutuga. Kui aga trumpab, siis piirdun ikkagi trumbis ühe kadujaga. Niisiis võidan kõik tihid peale kõrge trumbi ning ühes sellega ka lepingu!

10 tihi ja +420 annab 67%.

2 kommentaari:

  1. Well played, ilus lõpp. Kuigi kasutatud lõppmängutehnika täpsem nimetus on trump coup mitte uperkuut.

    VastaKustuta
  2. Njah, meie vastane ujus 6C-sse ja peale pajaässa avakäiku ei olnud tal sellega probleemi... oleksin pidanud ikkagi midagi rohelist käima :)

    VastaKustuta