neljapäev, 21. veebruar 2013

Kummitusjagu

Viimases NFLi matšis omasin 4. käel ♠KQJTx ♥Axx ♦AQ ♣xxx ja minu üllatuseks avas LHO 1♠, mis jõudis peale 2 passi minuni. Otsustasin, et s.o parim võimalik trump ning passisin läbi. Kas 1NT olnuks parem? Pihlal oli veel trumbis Ax, nii et isegi kehvale kaitsele vaatamata oli leping lootusetu. -------------------------------See tuletas mulle meelde eelmist NFLi matši, mida mängisid Kaardiväe 2 ülejäänud paari. ------------------------------------------- Vastane omas seal ♠AQx ♥KQJTx ♦Jx ♣Txx ja ei uskunud ilmselt oma silmi kui Tuul avas 3. käelt ette 4♥. Ju kahtles vastane kas see kõik ikka juhtus ilmsi või oli tegemist kummitusjaoga. Ju nägi ta vaimusilmas 4-kohalisi numbreid. Aegade suurim penalti!? Mitte päris - kui suits hajus, oli väljamängija kogunud täpselt 10 tihi. Ma kujutan ette, et see jaotus tuli vastast veel mitmel ööl kummitama.

9 kommentaari:

  1. Kõik tsoonis, muide.
    Meil oleks 1NT selle koha peal 12-15, seega 1NT oleks alapakkumine. Aga ega alternatiivid Pass ja Kontra kah lehte väga palju paremini kirjelda.
    Mina olin teises toas ja avasin lehega ♠98543 ♥KJT ♦KT6 ♣KQ ettevalmistava 1♦-ga. Olin päris rahul, kui lõpuks pada trumbiks jäi (vastane mängis 3♠). Kolmandal tihil pidin ristile äraviske leiutama ning Gib väidab, et vale viskega andsin ka lepingu välja. Väljamängija mängis hästi ja 3-kaardi lõppseisus jäin sisseviskesse.

    VastaKustuta
  2. Teise jao moraal on et tee matšis kindla peale avakäik, antud juhul suvaline odavmastikaart, mis tagab kaitses 4 tihi.

    VastaKustuta
  3. No ei pea olema eriline tuumafüüsik, et ka odavmastiavakäiguga kaitse paar korda trumbiga sisse visata. Aga mis jagu oli siis? Migu.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mina jagu ei tea aga eeldusel et pikk ärtu ässaga on ees siis lepingu kindla taha mineku eesmärgil ei tohi paja ega ärtu avakäiku teha, miks selle võid ise välja mõelda.

      Kustuta
  4. Ma ei tea, kas ma olen hulluks läinud, aga mina käiksin ilmselt pajässa (või ärtu). Pajaässa käik on riskantsem, aga samas pakub väljamängijale vaid ühe äraviske, kui see kinni lüüakse. Odavmasti ma ei käiks seepärast, et siis võin lihtsalt pajatihist ilma jääda kui äravise tekib. Ärtukäik otseselt teoorias tihi ei kaota, sest lahtise kaardiga oled sa sisseviskes niikuinii, küll aga võib maksta tempo.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kui ees istub 0-8-X-X jagu ja vastasel on 2 ruutut ja 3 ristit võtta annab paja või ärtu avakäik lepingu välja.
      Odavmasti avakäikude puhul on sul alati 3 pada välja viskamiseks (või paja ässa tihi) kui sind 3 korda trumbiga sisse visatakse ja nii garanteerid vähemalt 4 tihi trumbis.

      Kustuta
  5. Autor on selle kommentaari eemaldanud.

    VastaKustuta
  6. Suure tõenäosusega on sul muidugi õigus, aga see ei pruugi päriselt klappida - vastane võib enne pajad ära trumbata, elimineerides nõnda su väljaviskekaardid. Tõsi küll, kui vastasel oli täpselt seitsmene trump, siis peaks tal lepingu võitmiseks olema võimalik oma kuues kõrvalmastikaart lauda trumbata, sest muidu sellest hästi lahti ei saa. Kaheksase trumbi puhul sul ilmselt niigi šansse ei ole (kui sisekuid jagub muidugi) - väljamängija võtab viis odavmastitihi ja lööb selle käigus kolm pada kätte ning siis viskab su sisse :) Kõik muidugi lahtise kaardi mäng

    VastaKustuta
  7. Reaalselt käis kaitse rohelist (ma täpselt ei mäleta mida) ja jäi seetõttu paja ässast ilma ning lõpetas 3 trumbitihiga.

    VastaKustuta