teisipäev, 11. september 2012

Kui palju pakuda 9se mastiga

Tallinna klubis oli jaotusemasin sedakorda pikkasid maste armastama hakanud. Seitsemeseid AKQ-ga esines kax korda, kuuestest rääkimata. Aga pikim oli ikkagi 9ne. Küsimus lihtne, kuipalju keegi on "harjunud" sellise loomaga pakuma?

♠ AQ10xxxxxx
♥ Q
♦ Ax
♣ x

9 kommentaari:

  1. Päris naljakas, pealkirja nähes arvasin esialgu, et mõni tartlane on bloginud, sest ka eilses Tartu klubis esines 9ne mast - meil küll ruutu (kuningast järjest alla), üks äss veel kõrval. Mina pakkusin seal vastase 1H avangu peale 5D, see jäi lepinguks ja tuli täpselt välja (partnerilt laekus 2 ässa).
    Mis puutub postituses toodud lehte, siis natuke sõltub muidugi tsoonsusest ja pakkumisseisust, aga arvan, et üldjuhul ei hakkaks kavaldama, vaid pakuks 4S. Pea-aegu liiga hea selle jaoks, aga kirjeldab siiski lehe üsna hästi ära.

    VastaKustuta
  2. Ma avaks sellega 1S. Mul on kõige kõrgem mast, alati saan seda veel peale pakkuda. Slämmišansid on liiga head, et kohe 4 panna. 4S avaksin lehega, kus mul näiteks puuduks ruutu äss ja üheksas pada.

    VastaKustuta
  3. Imo on nii 1S kui 4S head pakkumised. Ainuke alternatiiv (kui just Namyatsi vms kasutusel pole) oleks 1C, aga kuna formaalselt on 5p puudu, siis s.o natuke petmise maiguga.

    VastaKustuta
  4. Mina kaaluksin 1♣ ja 4♠ vahel, sõltuvalt olukorrast. 1♠ mulle selle lehega ei meeldi.
    Aga miks on 1♣ petmise maiguga?
    Kui mul (näiteks) on käes 13-ne mast, ehk 10 punkti, kas siis ei tohigi 1♣ avada?

    VastaKustuta
  5. "Petmine" sai vast natuke karm väljend - ma loomulikult ei mõelnud väita, et tegemist oleks kuidagi reeglite rikkumisega vms. Lihtsalt, et kui süsteemikaardil on kirjas, et 1C=17+p ja mul on tegelikult selline, siis see pole see mida vastased ootavad. Ehk siis on tegemist mõistliku pakkumisega, aga see kipub vastaseid eksitama (nt kaitses - isegi kui väljamängijalt on teada 9ne trump - ei paiguta kaitsjad talle kunagi ainult 12p).

    VastaKustuta
  6. siis kirjuta süsteemikaardile 1 risti juurde midagi "või N tihi" või siis midagi sarnast ja südametunnistus on rahus

    VastaKustuta
  7. Kuna siin jaos olid ülejäänud punktid suures osas vastaste vahel ära jagunenud siis oleks madalalt avamine andnud pigem just neile eeliseid. Ise avasin 4ga, millele VPV venitas 5 risti. See jäi ka lepingux. Punkte andis too samavähe kui 6SX-2 olex andnud ca 25%. Tagantjärele tarkusena tuleb vist avada niivõrd kõrgelt et vastased olgugi soodsas tsoonis midagi enam peale ei julgex kobiseda. Seega 5pada või 6pada olex siin jaos ilmselt paremini toiminud kui 4. Tõenäoliselt jääb 6pada ilmselt isegi ilma kontrata mängux, kuna puuduvad 2 ässa on eri kätes

    Jagu ise siis selline.

    Minuteada võib ju systeemikaardil kirjas olla 5 või vähem kadujat, aga kui punkte on ikka alla normaalavangu 12ne siis ei peeta seda eriti aksepteeritavax. Siin jaos on aga arvestatavaid pildipunkte ju kõigest 10.

    VastaKustuta
  8. Veel huvitavaid taktikaid pika masti pakkumise suhtes, mida ma oma elus kohanud olen:

    A) Soojenduseks passida ja hiljem "kuulmise järgi" sobiv kõrgus padasid panna. Ideaalvariandis saad sa passinud käest madalal korrusel korra pada pakkuda ja seejärel kruvivad vastased end nelja ärtusse ja kontreerivad su 4S "ohvri" ära.

    B) Avada 2S ja pärast panna omast käest veel neli pada (jällegi heal juhul on vastased nelja ärtusse jõudnud).

    Mõlemad on täiesti legaalsed taktikad, aga pean tunnistama, et mulle eriti ei meeldi :P

    VastaKustuta
  9. Mu meelest on selline "alapakkumine" täiesti aktspeteeritav bluff. Ainuke asi, et lehti, kus sa olukorda pärast kontrollida suudad, ei ole väga palju. Ka postituses toodud lehega on 4♠ ju tegelikult alapakkumine, sest pigem võiks avada 5♠. Ja kui vastane plõksima hakkab, siis ju venitakski 5♠ peale.

    VastaKustuta