esmaspäev, 17. oktoober 2011

Imeline mastikombinatsioon

Pärnu Karika kõige viimases jaos jäin mängima 3NTd pada avakäiguga. Suur oli mu imestus, kui avanes järgmine vaatepilt.
Axx ET987 K9x Jx
Kxx Ax T76x AKxx
Avasin alumise lehega 4. käelt 14-16p 1NT, LHO pakkus naturaalse 2D ja lõpetasime 3NTs.
Alustuseks on 5 tihi (2pada+2ristit+1ärtu), pakkumise järgi on ruutu Kuningas kindlasti 6ndaks ja ärtus vaja seega lisaks Ässale veel 3 tihi – ehk siis tuleb ärtu lahendada 1 kadujaga. Imestasin ma seetõttu, et ärtu masti puhul on tegemist once-in-a-lifetime mastikombinatsiooniga. Kui ma seda kombinatsiooni paljude aastate eest esimest korda nägin, sai see kohe mu lemmikuks ja nüüd olin kindel, et mul on kogu saali vastu tohutu eelis – mina teadsin, kuidas sellist kombinatsiooni lahendada. Ärtu masti isolatsioonis vaadates tuleb alustada lauast Emanda käimisega lõigates Kuningat! Täiesti intuitsioonivastane liigutus ja ma olen veendunud, et 99% mängijatest tõmbavad Ässa ja käivad siis vastu ET98 ilma, et neil oleks õrna ettekujutustki, et nad on tõenäosuse vastu tegutsenud. Ja see kehtib iga tasemega mängijate kohta, ka ekspertide. Tegelikult kui ma sellest kombinatsioonist esimest korda lugesin, esines see ühel superturniiril, kus maailma absoluutsed tipud ei teadnud õiget mänguvõtet ning vaid BBO boss Fred Gitelman võitis slämmi alustades Emanda käiguga (kõik ülejäänud tõmbasid Ässa ja käisid siis vastu Emandat – Kuningas oli taga ja neil tuli mastis 2 tihi loovutada). Ja seda kombinatsiooni ära õppida ei ole tõepoolest suurt mõtet, kuna teda tuleb ette imeharva kui üldse. Niisiis oli mul võimalus lõpetada turniir suurepärase šedöövriga – võtta avatihi Ässaga lauda ja käia ärtu Emand – parim viis ärtus 4 tihi saamiseks.
Jäi vaid üle analüüsida, kas kogu jaotus on selline, mis võimaldab ärtut parimal viisil lahendada. Suur oli mu kurvastus, kui jõudsin järeldusele, et ei ole, kuna lauda ei ole piisavalt sisekuid. Tõmbasin siis lihtsalt Ässa ja käisin vastu Emandat (parem kui vastu kümmet, kuna võidab duubel J puhul taga) ning kuna mast jagus 3-3 Kuningaga Emanda ees, laekus 9 tihi. Hea seegi.
Järgmine võimalus selle imelise kombinatsiooni šedööverlikuks lahendamiseks saabub alles järgmises elus.

3 kommentaari:

  1. Ilmselt tuleb tõe huvides ära mainida ka fakt, et lisaks sisekuhädadele muudab tõenäosusi ka 2D vahelepakkumine - kuna pakkujal on viiene ruutu partneri singli vastu, siis pigem on lühem ärtu tema käes ja mõned muti käimisega kaasnevad hüved kaovad

    VastaKustuta
  2. Arvutasin välja kui palju on siis nende, kas mängid väike ässa alla, väike emanda alla vs alustada emandaga ässa suunas, lõigates kuningat. Mingit J lõikust ei ürita.

    Tõenäosused vaakumis:
    E käiguga lauast ainult 1 kaduja: 39%
    x käiguga lauast ainult 1 kaduja: 12%
    iga käiguga lauast kuni 1 kaduja: 27%
    iga käiguga lauast 2 kadujat: 22%

    Kui arvestada west tugevamaks ja omavat juba üht pikka masti, siis on juba pigem 50-50, mis käid.

    E käiguga lauast ainult 1 kaduja: 21%
    x käiguga lauast ainult 1 kaduja: 17%
    iga käiguga lauast kuni 1 kaduja: 30%
    iga käiguga lauast 2 kadujat: 32%

    VastaKustuta
  3. Nägin sellist kombinatsiooni paar nädalat tagasi taas BBOs. Huvitav, kas seoses BBO ja Gitelmani seostega esineb seda seal sagedamini? Jagu ise on selline: http://www.bridgebase.com/tools/handviewer.html?bbo=y&myhand=M-8741559-1408637275. Nagu näha, siis siin ei oleks teoreetiliselt parim lahendus töötanud, küll aga intuitiivselt parim lahendus. Ja väljamängija mängis üldse mingi imeliku lahenduse peale.

    VastaKustuta