esmaspäev, 31. mai 2010

Veel kord 2. korruse ülepakkumistest

Loen praegu Mike Lawrence'i raamatut "The complete book on overcalls" (ajakohastatud 2009. a). Jagaksin teiega peatükki kalli tsooni 2. korruse ülepakkumistest, esialgu pakkumisülesande vormis, hiljem siis kirjutan Lawrenci soovituse ja kommentaari.
Niisiis, oled alati kallis tsoonis (vastase tsoonsus pole oluline). Kui su pakkumine erineb maxikal või matshis, märgi ka see.
1) 1♥ - ?
♠8
♥A1073
♦KQ982
♣K54

2) 1♠ - ?
♠10762
♥AQJ963
♦K4
♣2

3) 1♠ - ?
♠QJ3
♥KJ872
♦A43
♣QJ

4) 1♠ - ?
♠32
♥QJ7642
♦AK97
♣5

5) 1♥ - ?
♠K2
♥J63
♦KQ8654
♣AJ

6) 1♥ - ?
♠K2
♥73
♦AQ10872
♣AK7

7) 1♠ - ?
♠8
♥1098642
♦AQ10
♣AKJ

8) 1♦ - ?
♠43
♥AQ75
♦83
♣AKJ97

9) 1♥ - ?
♠52
♥872
♦AKQJ10
♣J87

11 kommentaari:

  1. 1. 2♦
    2. 2♥
    3. kontra
    4. 2♥
    5. 1NT (siin võix matshis ehk mõelda 2♦-i peale aga pigem siiski mitte).
    6. kontra
    7. 2♥
    8. kontra
    9. 2♦

    VastaKustuta
  2. Huvitavad probleemid. Ootan huviga, mida Lawrence soovitab. Ja palun teisi peatükke ka lugeda :)

    1. pass
    2. 2♥
    3. pass
    4. 2♥
    5. pass (või 1NT?)
    6. 2♦
    7. 2♥
    8. X (või 1♥?)
    9. pass

    VastaKustuta
  3. Minu pakkumised, ilma sügavama analüüsita:
    1)pass
    2)2h
    3)1nt
    4)2h
    5)2d
    6)dbl
    7)2h
    8)dbl
    9)2d

    VastaKustuta
  4. Ootan veel vähemalt Tuulelt ja Maarjalt ka vastused ära, siis kirjutan Lawrenci kommentaarid. Nad arvasid, et kirjutavad peagi, loodetavasti ei lähe siis varastel vastajatel juba asi meelest ära :)

    VastaKustuta
  5. 1) 2D
    2) pass
    3) pass
    4) 2S (ärtu+odav)
    5) 2D
    6) kontra välajvõtuks (tugeva lehe näitamiseks)
    7) kontra väljavõtuks
    8) 1H
    9) 2D

    VastaKustuta
  6. 1. 2D
    2. 2H
    3. p
    4. p
    5. 2D
    6. 2D
    7. 2H
    8. 2C
    9. p
    Mulle meeldib pakkuda :) Ma täitsa usuksin, et Lawrence soovitab igal pool passida, välja arvatyd ehk kuues jagu.

    VastaKustuta
  7. 1) pass
    2) 2H
    3) pass
    4) 2H
    5) 2D
    6) 2D, kontrat ei taha panna, kuna partner võib pada pakkuma hakata ebameeldival kõrgusel
    7) 2H
    8) 2C
    9) 2D

    VastaKustuta
  8. Pihel, kas enda vastused ka kirjutad koos Lawrence'i omadega? :)

    VastaKustuta
  9. Huvitav, mida meie kohalik Lawrence pakuks?

    VastaKustuta
  10. Noh, kui vihje oli minu suunas, siis ma vaatasin probleemid üle ja kohe varsti annan kommentaarid kah. Ma ei usu, et nad Lawrence'i soovitustega kokku lähevad, aga minu üldised põhimõtted ülepakkumisele on sellised:

    1) Zups sisse-zups välja. Mida varem sa oma lehe ära kirjeldad, seda ohutum see sinu jaoks on ja võib vastastele lehe kirjeldamisel probleeme tekitada, kuna võtab neilt ära ruumi. Kui sa lased vastastel end ära kirjeldada ja siis balansseerima hakkad, siis on efekt väiksem. Ühesõnaga, ma ei armasta partisanibridži, et jupp aega passin põõsas, et sealt siis koleda kisaga välja karata.

    2. Trumbikvaliteet loeb! Ohutum on sekkuda hea masti ja napi jõuga kui keskpärase masti ja kõva jõuga. Ilma vastumänguta trumbis sind trammima ei hakata.

    3. Ütle partnerile, mida sa tahad, et ta avakäiguks teeks.

    4. Maksikal ei saa põdeda, et "mis juhtub kui kõik passivad ja sa saad -200"

    5. Kui sa ei tea, kas pakkuda või passida, siis paku! (sellest tulenevalt ma ilmselt pakun sagedamini kui autoriteedid heaks kiidavad - vähemalt oma teoreetilistes kirjutistes).

    VastaKustuta
  11. 1.) 2♦ - kuigi ruutu on ainult viiene, on ta keskeltläbi tummine (98 olemasolu vähendab ohtu, et vastane sind trammida tahab). Ärtu on mul pika ärtu taga ja kui mast jaguneb ülejäänud käte vahel 2-2, siis saan ma neid vastasest mööda lüüa. Lisaks võtan ma vastaselt (ja partnerilt) ära 1♠ pakkumise ja kui partner jääb avakäigule (minu lehte vaadates on väga reaalne, et vastaste pada või NT vastu just tema käima hakkab), siis ta teab, mida käia. Passi vastu ka eriti argumente ei ole.

    2.) 2♥ - mast on nii hea, et kui keegi sind vahele tõmbab, siis on tegu ebaõnnega. Kuigi ise mängides võib tekkida probleeme padade ära toppimisega, ei võta see mind ikkagi pakkumisest maha – jälle jääb partner pigem avakäigule ja on igati viisakas talle öelda, mida ta käima peaks. Pigem ma ei usu, et 2♥ üldse lepinguks jääb.

    3.) pass – mast on nii pagana hõre, et ma natuke pelgan. Pigem alustaksin kontra või 1NT pakkumisega kui 2 ärtuga. Leht on täis emanda-soldatipuru ja pigem töötab kaitses kui ründes.

    4.) 2♥ - six-four, bid more! On küll ärtu mast natuke lahjem kui mulle meeldiks, aga ega kõike ka ei saa. Siin võib küll partnerilt vale avakäigu välja meelitada või on trammioht, aga vaikimine oleks vale, sunniks südant lõhkema

    5.) 2♦ – siin ma tegelikult väheke pelgan (ruutu keskmised võiksid paremad olla, ♥Sxx näeb avaja taga nõme välja), aga kuuene mast ja parasjagu väärtusi tahavad äranäitamist.

    6.) 2♦ - milles küsimus? ei ole nii hea, et selgitava kontraga alustada ja hiljem 3♦ venitada.

    7.) 2♥ - kuigi ärtu mast on naljakas, on ta siiski kuuene – ja avakäigule pada vastu jään ma lõpuks ise (ja kui vastased midagi muud mängivad, siis ei ole mul ka suurt midagi selle vastu, kuigi odavmastilepingu vastu võib partner tihi kinkida). Kui asi algab 1♠ - 2♠ ja see minuni jõuab, kas ma hakkan siis 3♥-ga balansseerima või?

    8.) pass – kui ma kontreerin, hakkab partner pada pakkuma. 1♦ ilmselt mänguks ei jää ja kui vastased pada pakuvad, siis võtan ma selle vähemalt 2♠ välja (3♠ peale on natuke rohkem klõnks, aga ilmselt võib loota, et meil geimi ei ole, kui asi algab 1♦ - 1♠ - 3♠).

    9) pass – sõltub tujust, ilmselt passin ja loodan, et jään 3NT vastu avakäigule (või saab partner käigule pihta). Kui ma pakun, siis jõuavad vastased pigem 5-2 klapiga ärtugeimi, mille vastu kaitsega on mul täpselt nii kehvasti kui paistab.

    VastaKustuta