kolmapäev, 19. mai 2010

Paku, ära paku

Tudengiklubi individuaal, kõik tsoonis, 1. käsi:

♠ 93 ♥ AK53 ♦ A86 ♣ T962

Millega avada? Ehkki leht on kehvapoolne, on kontrollid head, ning venitasin 1♦ (rand). Järgneb 1♠, partner kontra, teine vastane passib. Nüüd on lihtne ütelda 2♥. Sellele vastane uuesti 2♠, millele järgneb 2 passi. Mida nüüd teha? Kas võtta uuesti üles? Kuna partneri kontra võiks vihjata väljavõtule, samas on mul kah edasiplõksimiseks üsna soodne jaotus, venitasin uuesti -- kontra. Partnerilt 2NT, mina 3♣, ja partnerilt 3♥, mis jäigi kontraga lepinguks.

Pakkumine niisiis:
____________1♦
1♠__X___P___2♥
2♠__P___P___X
P__2NT__P___3♣
P__3♥___X ...

Ega ma ülearu õnnelik oma pakkumise üle ei ole, jõudsin oma lehega ju koguni 4 pakkumist teha. Kas nõustud pakkumisega? Milline pakkumine oli suurim viga?

7 kommentaari:

  1. Su partneri esialgne kontra ja järgmisel ringil järgnenud pass ütleb mu arust, et ta ei taha mängida kolmesel kõrgusel. Sina ei taha seda ju ammugi. Arutelu võiks olla selline:juhul kui su partneril oleks olnud jõud, siis ta pakub 2 paja peale, juhul kui on paja väärtused siis oleks passinud esimesel ringil.

    Lisaks pole neljandalt käelt loota 3-st pada (muidu oleks kohe tulnud passi asemel 2 pada). Ehk suure tõenäosusega ei saa sa vajadusel nt. mitut pada oma kätte lüüa.

    VastaKustuta
  2. Ma ütleksin, et esimene viga oli see, kui jätsid enne pakkumise alustamist kaardid üle lugemata ;) Mina sain praegu vähemalt 14...

    Aga kui pakkumisest rääkida, siis mulle tundub, et 2H-ga on leht enam-vähem ära kirjeldatud, nii et 2S poleks ma enam uue kontraga üles võtnud. Selle kasuks räägib ka asjaolu, et tegemist oli impimänguga, nii et väga palju võita ei ole. Pealegi ei ole ju seegi teada, kas vastasel üldse kaheksane klapp on...

    VastaKustuta
  3. Üle 2♠-i ei tohix sellise lehega omast käest küll ronida, isegi 14kaardiga;)

    VastaKustuta
  4. ma arvan ka, et 2 ärtuga on kõik öeldud, rohkemaks pole põhjust

    VastaKustuta
  5. Võttes eelduseks, et 1 ruutu on ülearu, siis:
    1D pakuks vast enamik
    2H pakuks kõik
    dbl ei ole minu arust ka mõeldamatu, vähemalt maxikal ja eeldusel, et partner seda sinuga samamoodi interpreteerib. Kui partneril on pada 3ne, siis sa väga ei taha 2S-s alla anda. Ja kui tal on 4ne, siis ta ehk passib ja +200 on maxikal max. Impikal saad sa võideldes +100 asemel +110 või -110 asemel -100, nii et risk ei ole kutsuv. Kui kõik oleks nVul, siis oleks võitlemisel rohkem pointi.

    VastaKustuta
  6. Esimeses postituses oli 1 ruutu liiga palju. Parandasin selle ära.

    Huvitav et kõik on üsna üksmeelselt nõus, et üle 2♠ pole mõtet pakkuda. Mina lähtusin esimesest väljavõtukontrast -- partneril peaks olema pada lühidus ja soov kusagile jõuda -- aga jah ta võis ka nt 1NT-sse tahta jõuda. Ilmselt võiks mul edasipressimiseks olla parem jaotus, nt padasingli näol (ehkki pakkumise valguses on padasingel üsna ebatõenäoline).

    VastaKustuta
  7. Mina olen nõus Indreku kirjutatuga ja Hendriku pakkumisega - oleksin ise ka edasi pakkunud. Kui partneril on 4. ärtu, siis võib 3H pakkumine palju head teha - kas tuleb välja, on taha minnes hea 2S vastu või ajab vastased nt altminevasse 3 patta. Kui tal 4. ärtut ei ole, on meil tõenäoselt odavmastiklapp ja rakenduvad kõik samad argumendid.
    Miks peaks partner, kellel tõenäoliselt on 3. pada, ise edasi pakkuma? Balansseerib reeglina ikka lühema vastase maaga käsi.

    VastaKustuta