teisipäev, 3. veebruar 2015

Kiiduväärt kaitse

Eile lõppenud Tartu Bridžiklubi Talvesarjas olid vahed erakordselt väikesed. Eriline rõõm oli näha võib olla suurima üllatusena 3 parima hulka jõudmas Katit (koos Valloga). Tegelikult ei saa ma öelda, et oleksin üllatunud: Vallo tase on teada-tuntud ning ka Kati on viimaste aastatega muutunud bridžilaua taga üha ebameeldivamaks vastaseks (ebameeldivus on loomulikult bridžiline).

Kohe tuli mulle pähe Kati-Vallo stiilinäitena üks ammune jaotus nii hästi (või halvasti), kui seda mäletan.
W N E S
1D X 1S X
2C P 2D 3NT

Nord ♠AQJx ♥Axxx ♦xx ♣QTx
Süd ♠Kxx ♥Kx ♦AQxx ♣xxxx

Jäin Südist mängima 3NT. Minu pakkumine polnud ilmselt parim - esimene X on kaheldav ja teisel ringil olnuks X kindlasti alternatiiv. Igatahes otsustasin Hammani reegli kasuks: kui üks valikutest on 3NT, siis paku 3NT.

Westist pada avakäik. Võtsin kätte ja käisin risti. West võttis ÄK ning jätkas ristiga, risti jagus 5-1. 8 tihi oli nüüd olemas ja edasine tundus lihtne: võtan 4 pada + 2 ärtut ja käin risti. Kuid kui ma padasid võtsin, viskas West 3 ruutut. Nüüd hakkasin pelgama, et Vallo Westis nägi lõppseisu ette ja omades esialgu 1-3-4-5 jaotust viskas oma ruutu K singlisse. Mängisin seetõttu ruutut tipust, kuid Westil oli hoopis 1-2-5-5 ning läksin üheta.

Oli mitmeid põhjuseid, miks ma pidanuks esialgse plaani juurde jääma ning sisseviskele mängima. Vastased aga teenisid oma hea tulemuse igati ära. Westi äravisked olid ainsad, mis jätsid mulle eksimisvõimaluse. Suurem süüdlane minu ebaõnnestumises oli aga Ostis istunud Kati. Ta andis 2D preferenci duubliga nii muretult, et pettis mind uskuma tal 3ne olevat. Ebameeldivad vastased :) Õnnitlused eduka sarja puhul!

1 kommentaar: