teisipäev, 10. jaanuar 2012

Midagi paremat pole pakkuda

Eilses Tartu klubis olin ebameeldivas olukorras, kus 4333 lehega pidin valima lepinguks 4-3 klapiga trumbigeimi.

Minu leht:
10xx
K10x
AQxx
AQx

Pakkumine:
Avasin 1NT. Vastane (kogenud konservatiivse stiiliga mängumees) pakkus vahele 2S. Partner pani kontra (väljavõtt).
Esimene raske koht. Partneri kontra näitab eelkõige neljast ärtut. Kontrat sisse jätta ei taha. Ainuke viisakas pakkumine tundus 3D, mille ma ka lauale panin.
Partner pani nüüd 3S.
No ei ole paja pidurit. Poolt pidurit ka ei ole. Mida teha? Bluffida pidurit?
Otsustasin valida lepinguks 4H - midagi paremat ei ole teha (vähemalt saan seda ise mängida).
See jäi lepinguks.

Lauda tuli
xx
AJxx
Jxx
K10xx

Minu leht:
10xx
K10x
AQxx
AQx

Avakäiguks tuli (oodatult) suur pada, millele järgnes veel üks suur pada. Teine vastane viskas väikse paja ja siis veel ühe veidi suurema paja. Olin valmis trumbi lühendumiseks, kui avakäija... lülitus ristisse! Täpsemalt - lauale tuli risti poiss.
Olles eelnevalt plaaninud küsida vastaste signaalide kohta (et kas pean lööma suure või väikse trumbiga), küsisin ka praegu: Kuidas signaalite? Avakäija vastus: Partner keelas paja käiku. Aitäh, oleks isegi keelanud, kui oleks saanud!

Kui enne oleks tulnud ilmselt trumbi tõmbamine esialgu unustada, siis nüüd oli mul luksus asuda vastaste trumpe kõrvaldama. Risti võtsin kätte (nüüd kogu ristimast teeb ja sisek on ka olemas) ja otsustasin hetketuju ajel lõigata trumpemandat vahelepakkuja poolt - nagunii tahan ma 3-3 jagunemist ja ehk on soliidse pakkuja kuulsusega vastasel rohkem jõudu kui ta partneril. Tõmbasin trumpkuninga ja lõikasin - õnnestus!

Tõmbasin maha viimased trumbid (oli 3-3) ja nüüd oli mul veel luksus lõigata ruutut näppu.

Kas lepingut oleks võimalik võita ka siis, kui kolmandal tihil jätkataks pajaga? Eeldame, et pada jaguneb 5-3 (ja ristipoiss tuli duublist, mitte singlist).

1 kommentaar:

  1. Kui tõepoolest trumbi tõmbamine unustada peale 3. padaringi ja omale II ruututihi lahti mängida, siis peaks lepsi võitma - kui paned trumbi endiselt õigesti ja saad ristis 4 tihi. 10 tihi siis olemas ja ei näe kuidas vastane saaks midagi kurja teha (4. paja saab kätte lüüa).

    VastaKustuta