teisipäev, 20. oktoober 2009

Kaheksas Jack-äss klubis

Viimases klubis õnnistati mind kaheksaste mastidega.

♠ Jx
♥ x
♦ Jx
♣ AJT9xxxx

Meie kallis. Partner avab 1NT (15-17), vastane 2♥ (kallid). Pakun 3♣ (nat, GF). Selle peale 4♥-5♣-P-minult pass. Nüüd 5♥-P-P-? Mida nüüd pakkuda, pass/X/6♣? Kõigepealt mõtlesin 6♣ pakkumisele. Et leping hea oleks, peaks parnteril olema ideaalne leht ♣K, ♦ AK, ♠ AK näol (või nii ma mõtlesin), kui tal on nõksa vähem, siis on juba vähemalt lõikust vaja (kui just 2 tihi kohe pealt ei lähe). Niisiis 6♣ ei paku. Igati mõistlik tundus passimine. Minul ühtegi kaitsetihi ju ei ole. Kuna aga 3♣ oli GF, siis pidi partneri pakkumine olema su***v p**s, mis tähendab et passida ei saa. Niisiis kontra. Paraku ei toonud see pakkumine õnne. Vastase risti oli 1-0 ning sai kergelt 11 tihi. Meil olnuks risti lepingus 10 tihi, 6♣ olnuks mõistlik tõke.

Paar vooru hiljem, taaskord tsoonis, taas 8-ne mast, seekord 1. käelt:
♠ Qx
♥ Ax
♦ AJT9xxxx
♣ x

Mitu ruutut nüüd vajutada? Nüri oleks avada 1♦, mis võib sisaldada suvalist odava ühemasti lehte, ning võimaldaks vastasel oma mastiklappi tuvastada. 2/3♦ on kindlasti vähe. 4♦ tundus ka hädine pakkumine olevat -- kui vastane sellele 4 kallist paneb, tahaks ju ikka veel plõksida! Pärast mõningast pausi otsustasin "mehise" 5♦ kasuks.... ise samal ajal lugedes, et kui kõik-kõik kehvasti istub, võib mul koguni 6 kadujat olla. Hea uudis oli see, et vastane pakkus 5♦ peale 5♠, mida ma olin rõõmuga nõus mängima. Halb uudis on aga see, et 5♠ tuli välja. Parnteril oli punased kuningad ja pada singel, mistõttu ka ruutu lepingus on 11 tihi.

No ei lasta mängida. Kahel korral tulnuks siis ebasoodsas tsoonsuses vastase 5. korruse lepingu vastu 6. korrusel tõkkesse minna. Ja ma ei teagi, mis on selle loo moraal. Järgmine kord, kui ma kaheksandat ÄJT9xxxx näen, passin alustuseks niisama.

4 kommentaari:

  1. Selles ruutujaos on partneril siiski kolmas pada ja 6 ruutu läheb kaheta (tean hästi omast käest, sest läksin 5 pada vastu kuude ruutu)

    VastaKustuta
  2. Lisaksin juurde, et ristijaos oli mul käes xx-Ax-AJ10xx-KQxx ..ehk 1NT pakkudes tõmbasin "kogemata" vale pakkumiskaardi ja see võis kaasa aidata hilisemale partneri õnnetule situatsioonihinnangule viiendal kõrgusel.

    Mitte et see midagi muudaks, aga mu mälu järgi oli ruutu sõdur selles jaos minu käes.

    VastaKustuta
  3. Ristijaos 6♣ ikka loogilisem tundub kui kontra. Partner ju 5♣ vabast positsioonist pakus, seega risti kaitsetihile ikka üsnagi vähe lootust selle lehega.

    Mix mitte 1♣ seal ruutujaos. 5-kaduja leht ju tegelikult?

    VastaKustuta
  4. Risti jagu.
    Olen Hendriku argumentatsiooniga nõus, et 6C tuleb välja ainult partneril ideaalsete kaartide olemasolul. "He who seeks perfect dummy needs only look in a mirror". Samas kui partner näitab edasipakkumise huvi, siis see leht on väljamängus nii palju parem kui kaitses ja partner vihjab, et tal ON sobivad kaardid...
    Aga küsime targematelt: Law of Total Tricks on peaaegu 20.a olnud tuntud kui maailma parimaid võistlevas pakkumises ja ta on nõus oma oskuseid jagama: LoTT: "meil on tõenäoliselt 12 trumpi ja vastasel keskmiselt 9; adjustime - tihide arvu suurendab 8se masti olemasolu...seega kui vastasel on 11 tihi Ärtus, on meil kusagil 11 Ristis ja kui vastasel on vähem, siis meil rohkem". Law on kõnelenud ja soovitab minu arust edasi võidelda. Kahjuks hakkab nii suurtel kõrgustel Law täpsus kahanema :(

    Ruutu jagu.
    Mulle 5D meeldib väga, kui on võrdne tsoonsus.
    Kui vastane oli odavas, siis oleksin vast mõnevõrra ettevaatlikum. Tugeva ristiga ma ei avaks - kui ruutu J asemel olnuks K, siis võibolla.

    VastaKustuta